April 12, 2011

alhamdulillah...syukran.....

alhamdulillah...penantian selama 18 hari telah b'akhir semalam....lega rasa hati ini...

anak2 kemain gembira bila tgk baba dah balik (mamanya pun happy jugak...wink2!!! tp control ayu je lah...x kan nak tunjuk2 depan anak2 kan..kan.kan...^___^),mcm2 ole2 yg baba beli ada utk anak2 n x lupa utk mama juga....tp blm sempat nak ambik gmbr lagi...nxt n3 lah yer....

arini pagi2 lagi dah bawa firas ke klinik...ingat nak inject yg 3 bulan tu tp bila aku b'tau batuk/selsema firas masih x baik2 lagi..doktor kata postpone dulu sampai minggu depan sbb batuk dia agak teruk juga lah....tunggu dia sihat sikit baru inject....

risau sbnrnya tgk keadaan dia...ye lah,dia kan bby lagi dah kene makan ubat byk pulak....tp klu x bagi ubat x baik2 pulak nnti sakitnya.....td aku dah minta antibiotik...harap2 lps ni baik lah batuk/selsemanya....

timbang td berat naik lagi 700gm...so,berat firas hari ini 6.4kg.bulan lps 5.7kg...alhamdulillah semakin sihat kmdo.jr...klu dukung dia mmg cepat rasa lenguh skrg....

~ ini antara aksi2 terbaru firas...skrg mmg dah pandai posing bila ambik gmbr...klu hala hp kat dia mcm tau2 je nak kene snap gmbr..... :D~


x dapat nak sembang pjg2 lagi.....byk keje yg menanti...nnti kita sambung lagi yerk.....




12 cerita dari hati:

Nur Hawa Mohd Zin said... Reply To This Comment

salam kak...sehat anak akak...suke la akak2 dia cium2 pipi adik mereka...

Lelord said... Reply To This Comment

Is, aku tgk firas dah rupa pakngah dia ahh

Mamamya said... Reply To This Comment

awe...

ye la hawa...sbb tu lah adik ni x baik2 batuk/selsema nyer sbb menjangkit dari kakak2 la ni...suka sgt cium adik dia....

Mamamya said... Reply To This Comment

lelord...

ye ker? ramai yg kata ikut muka baba dia....:D

Kakzakie said... Reply To This Comment

Batuk-batuk pun masih boleh acting/posing berbagai ye....Kakak geram sangat tengaok pipi dan mata dia....:)

Mamamya said... Reply To This Comment

kak zakie...

a'ah...sempat lagi kak..skrg dia mmg suka pose mcm2...;D mata bolat mcm mama...pipi tembam mcm kakak2nya....

wahida said... Reply To This Comment

yeeehaaa!! liya dah balik!! welcome back!!

firas dah semakin membesar dan panjang la..rasa nak geget2 jer...

Mamamya said... Reply To This Comment

wahida...

yiepa2!!! sya sudah kembali...:D

panjang @ tinggi mcm baba dia....mama dia rendang jerk...uhuks...

JaJa'Z said... Reply To This Comment

'baba ku pulang dr kedah..baba ku balik bawak brukbend...mama ku terus senyum simpul..dapat lah dia blogging lagi',,,sila nyanyi dengan nada lagu papa ku pulang dr kota yek..hehhehe

makin tembam baby firas ni yek..sian dia batuk2...

Mamamya said... Reply To This Comment

jaja....

hehehehehehuhuhuhuhuhohoohohohohohoh........lawak lah lagu ni...

wakilkan mya/fiqa lah yg nyanyi....tu la sian dia x lena tidonya....

mamalieyna said... Reply To This Comment

waaah senyum sampai ke telinga la hari ni yee..hehe..penantian berakhir sudah... ^_^

oooh kmdr jr makin besarlah..tak sihat eh..huhu...batuk sian tu..hope cepat baik ye..huu~

Mamamya said... Reply To This Comment

iena...

hehehehehe...mmg senyum je sepanjang hari ni iena sbb en.suami dapat cuti panjang....:)

tu lah..sian plak kat firas ni bby lagi dah kene batuk/selsema....sian dia tido x lena sbb hidung sumbat....