April 23, 2011

nasi lemak daun pisang...

selamat pagi.....

walaupun jam dah hampir menunjukkan pukul 11 tp still pagi lg kan......^___^

pagi ni menunaikan hajat anak2...dah lama damya minta nk makan nasi lemak & mmg dah janji dgn dia nak buat ari sabtu...pagi td gigih lah mama bgn awal masak nasi lemak ( gigih sgtlah yerkkk...bukan kene kait kelapa pun...pakai santan KARA jer....)

ada daun pisang sikit kat dalam peti ais....dapatlah 6 bungkus nasi lemak yg comel2 belaka....mcm rupa tuan punya blog...ngeeeeee.....

disebabkan daun pisang ada sgt terhad....aku x masukkan sambal dll kat dalam bungkusan ni...takut terburai lak isi perutnya.....bila nak makan baru la letak sendiri sambal, ikan bilis, telur, timun & kacang tanah....ikut suka lah nak letak byk mana...megikut citarasa masing2.... ^___^ lg pun daun pisang tu nak bagi wangi kat nasi tu je kan.....

~ haaaaa....meriahkan...klu beli bungkus yg kat kedai tu dapat ke rupa ini??? xdernya lah...paling tidak pun ikan bilis 4-5 ekoq..kacang tanah 5-6 biji n telo dadar besar 2 jari....tp klu yg jenis makan kat kedai blh dapat mcm ni jugak tp mesti harganya pun dah mencecah RM3+++++++ betul x??? ~

mmg berbaloi klu buat sendiri...cuma perlukan kerajinan jer........ :)




15 cerita dari hati:

JaJa'Z said... Reply To This Comment

jaja balas dendam hari ni..bangun lewat...makan pun tak lagi..lapar2 ni tgk plak nasi lemak akakkk..waduh2..terus perut merengek2...

Kakzakie said... Reply To This Comment

Kerana Damya kenalah rajin. Kakak pun suka nasi lemak bungkus daun pisang. Beehoon bungkus daun pisang pun sedap.

... Damya tak nak suruh mama buat bee hoon daun pisang pulak ke?....:)

K.Nor said... Reply To This Comment

nasi lemak 2 bungkus makcik!! sambal kasi lebih ya.. hehe

Mamamya said... Reply To This Comment

jaja....

sekolah jaja x ganti cuti utk deepavali ke arini....damya/fiqa sekolah arini....

biasa lah hujung minggu ni mmg hari utk b'rehat....dah penat bekerja kan dr isnin-jumaat...bagi lah sedikit ganjaran utk diri sendiri....:D

p.s: pi pasar beli apa tu???

Mamamya said... Reply To This Comment

kak zakie...

betula lah kak...kerana anak2 ni mamanya mmg kene rajin sikit...suka tgk anak2 semangat makan nasi lemak...esok nak buat nasi ayam pulak....:D

a'ah lah kan...dulu masa sekolah rajin beli mee hoon bungkus daun pisang....best jugak klu buat ni kak....insya'allah akan diusahakan nnti...

Mamamya said... Reply To This Comment

kak nor....

heheheheh...( nak gelak dulu..) blh kak....sambal udang ada sekuali lagik tuh...meh..meh...dtg umah....:D

Lelord said... Reply To This Comment

bestnya dah lama x wat nasik leak daun pisang...selalunya nasi lemak pinggan jek ekekee

Mamamya said... Reply To This Comment

lelord...

aku pun dah lama x buat...nak ngabiskan stok daun pisang kat dalam esbok tu...dah naik lebam warnanya.....:D

dieya said... Reply To This Comment

waaaaa cedapnya~!
sambal na merah menyala.. telur goreng separuh masak.. fuiyooo!!!
siap bungkus daun pisang yg tak tahan tu.. good job chef lieya :-D

Mamamya said... Reply To This Comment

dieya...

telor tu tuan kmdo yg goreng...;D

hehehhe....jauhnya nak memegang gelaran chef tue....^___^

ilahjy said... Reply To This Comment

kak ilah lom lepas lagi bungkus nasi lemak seperti lia buat..tahniah kerana kecantikkan itusss..caya lah lia..
selalu balik melaka tolong anak buah bungkus.. malu jer..tak kemas..huhuu

Citarasa Rinduan said... Reply To This Comment

TU DIA,.
bagusnya mama lieya nie.. sure budak sangat2 menyayangimu..

QUEENPINK said... Reply To This Comment

salam

jom join ga saya

http://queenroszaliza.blogspot.com/2011/04/queenpink-lucky-follower.html

QUEENPINK said... Reply To This Comment

salam

jom join ga saya

http://queenroszaliza.blogspot.com/2011/04/queenpink-lucky-follower.html

cx's said... Reply To This Comment

nasi lemak. sedapnye :)