April 16, 2011

bila tiba musim durian...


sejak musim durian ni..sana sini semua org dok tayang durian kan....paling x tahan bila wahida tayang durian musang king tue ( kat SINI dan SINI)....perghhh..mmg meleleh lah...sian kat akak yg mengandung tu kan klu x dapat ko kene pi carikan wahida....ngeeeeee

ni nak citer ttg anak2 yg mmg x blh jumpa durian...bukan sbb dia org x makan tp klu jumpa durian ni kat mana2 kompom m'rengek2 suruh beli durian....terutamanya damya...mmg 'hantu' durian lah dia....bgn tido pagi2 x sempat nak cuci muka n gosok gigi dah tanya "boleh x kakak makan durian??" sampai gitu sekalik.....

masa en.suami pi out-station aritu aku balik kampung..ayah yg ambik.masa b'henti kat Kip Mart damya dah ternampak org jual durian...apalaga...mmg dia 'paw' lah tok dia suruh beli durian...tp atok kata "esok lah yer kakak...kita cari kat jemaluang...yg kat sini mahal" lagipun aku mmg malas nak turun sbb masa tu hujan gerimis.....

damya ni jenis org yg x blh kita janji2 dgn dia...selagi x dapat selagi tu lah dia kan tuntut.....dan esok pagi2 lagi dia dah menagih janji dgn atok.....

atok pun cair dgn pujuk rayu cucu maka pergilah kami ke jemaluang.....

~ ntah apa2 lah fiqa nih...pose hidung senget gitu...^__^~

~ kakak yg mmg pandai memujuk rayu atok...~

~ masa ni durian blm byk lagi...pilihan pun x banyak...penjual tu kata ni durian dari Kahang...mmg blm yg quality terbaek lah...itu pun 1kg RM5 (klu x silap aku lah...dah ingat2 lupa)~

~ sampai jer kat umah terus terkam buah durian...byk jugalah atok beli..damya/afiqah pun makan penuh selera sampai kakak kata "kakak puas makan lah mama...sedap!!",sekarang ni afiqah pun dah sama laju makan dgn kakak...kdg2 dia plak t'lebih....~

~ ni pulak durian dari Taiping...kawan en.suami bagi...2 biji jer tapi kami dah larat nak menghabiskan...sudahnya simpan dalam peti ais...2-3 hari kepala dah nak pening sebab bila buka peti ais jer mesti bau durian...sudahnya aku tranfer durian ini menjadi kuih serimuka.....nak tgk hasilnya....jap ea....next n3!!!! ~


6 cerita dari hati:

Nur Hawa Mohd Zin said... Reply To This Comment

sedapnye kak...awe sangat minat

Mamamya said... Reply To This Comment

awe...

akak pun sgt2 suka makan durian ni....tp x blh la nak makan byk2,nnti pening....

JaJa'Z said... Reply To This Comment

kat kuantan ni tengah mengganas gak durian jual..kalau kat area jalan nak gi sek memang banyak la jual..tapi mood nak makan durian tu tak brapa nak datag lagi..lagi pun kalau beli jaja kena makan kat belakang umah..sebab zack tak suka bau durian dlm umah..jangan harap la dia makan..hehhe..tapi jaja makan durian jek..apa2 makanan or kuih even aiskrim yg campur durian tu memang jaja tak makan la..sama jugak dengan tempoyak..

Lelord said... Reply To This Comment

uwaaaaa ritu aku nk mkn doyan eri kata tu bukan mesia pya pasal lom musim kan..sampai le dh balik qatar ni x dpt mkn.

mencikkk ko lak tayang doyan huwaaaaa

Mamamya said... Reply To This Comment

jaja...

mmg tgh musim lah sekarang ni...sana sini blh nampak org jual durian kat tepi2 jalan...

akak mmg suka makan durian...tp x lah smpai ke tahap 'hantu' durian..dapat merasa sikit jadilah..tapi anak2 mmg suka sgt2...sebiji yg saiz s'hana tu damya/fiqa blh makan sampai habis....en.suami mmg kureng lah...dia klu makan 1-2 ulas je..

akak klu durian suka buat serawa @ bubur pulut hitam...klu bubur durian yg guna kacang hijau tu akak x suka....

Mamamya said... Reply To This Comment

lelord...

alahai...kesiannya kat ko ek..masa ko kat m'sia aritu mmg blm btl2 musim...skrg nak ceruk mana pun mesti akan jumpa org jual durian....