April 19, 2010

Hari Ahad yg meletihkan......

sian kan...citer ari ahad tp post ari selasa..adoi..nmpk sgt kelam kabut mcm ribut.....mmg niat nak update awal..tp ada2 ajer yg perlu di dahulukan...so,mana yg penting mesti come 1st kan....

so..citer pasal ari ahad...pg tu aku bgn awal,pukul 5.30 pg dah bgn..(kira awal la ni kan...klu hujung2 minggu cam ni biasa subuh 'badak' baru nak bgn....hehehe...pecah lobang!! tp itulah kenyataannyer nak buat apa hipokrit kannnnnn),dah mmg jd habit aku..klu nak pi mana2 aku mesti kemas umah bg clear...everything!! sbb klu kita ni dah b'jalan...balik penat2..sampai umah tgk umah dah layak jd 'tempat pembuangan sampah' x ke haru..!! biar la klu balik b'jln kita tgk umah sejuk jer rasa hati...rasa penat pun x la rasa t'beban sgt....

pukul 8 pagi aku kejut anak2...nasib baik dia org x meragam sbb dah dr malam td dah janji nak bawa pi umah pak ngah...suka kemain...

pagi tu aku buat breakfast lontong + rendang ayam tua...xceli benda tu semua aku buat mlm td...(rebus nasi impit + masak rendang) lodeh jer aku masak pg...takut basi lak kan....

yg ni kan benonyer 1st time buat cheese cake...konon lah nak bg adik ipor rasa...masa pi geledah dapur CMG aritu aku t'serempak dgn kek nie...uiks...t'liur rasanyer...tu yg ngada2 nak try....rasanyer kali nie aku dah x m'derhaka..tp ntah mana silapnyer "light strawberry cheese cake" aku x m'gebu cam CMG buat..adoihai...(nie klu CMG tgk kompom dia gelak guling2 kat umah aku nih....cikmat..apasal strawberry filling tu semua jatuh gedebak ke bawahh?? tlggg...bantuan2....) aku rasa sbb aku guna spring form besar kot...agaknyer lah...abisss..nak buat camana..dah itu jer yg aku ada..tp xper..aku xkan b'putus asa....practice makes perfect kan..kan..kan.....next time aku try lagik smpi pandai...klu korang nak tgk versi yg menggebusss klik sini ea.....

layan jer la gmbo2 ni yer....pg tu aku x sempat pun nak sarapan....bgn dah awal rasanyer tp tetap kelam kalibut naik bot...biasa la kdg2 ragam anak2 ni x di jangka....mcm2 kerenah...sabor je la...... tup..tap..tup..tap... pkl 9 aku b'tolak dr umah.....


damya sambung tido dlm kete.....sian anak mama....

"aduhai...jauh lagi ke nieeee...."


nak interframe jg mamamya nih.....huhuhuhu........

sempat lg posing dgn tuala busyukkkk.....

damya & afiqah.....

sampai kat Taman Bukit Indah lbh kurang 9.30 pagi...1/2 jam rupanyer...x per la biar smpi awal sikit....kebetulan sampai situ aku t'nampak kedai mamak 24jam...RESTORAN SABIHA..sempat la kami m'jamu selera kat situ.....makan roti canai jekkkk.... (blh la buat alas perut..karang kat dalam kelas perut b'keroncong plak.....) en.suami jer order maggi grg + telor mata kobau....

sarapan pagi......

mesti korang t'tanyer2 kan saper yg nak pi kelas ni...(ada yg perasan x....?) ni la tujuan aku knp sanggup bgn awal pagi.....







aku pi "fancy cookies class"....best bangetttt...xceli ni kelas kali ke-2 aku blja dgn ummieyna...kali ni aku dapat jumpa dgn tauke biskut (yg pakai tudung warna cam pelangi tueee) yg sgt ramah tamah....happening gilerrr...( orgnyer x giler yer...) thanks yati sbb sudi share mcm2 tips...more picture next N3 yer....hehehe


2 cerita dari hati:

Lelord said... Reply To This Comment

ekekekek bz btul ko ek

Unknown said... Reply To This Comment

penat beb...kuar umah 5.30 pg blk smpi umah pkl 9 mlm.....!!