April 03, 2010

Kenangan zaman persekolahan......

lepas tidokan anak2 td tetiba perut mengeluarkan lagu keroncong...lagu yg selalu aku dgr setiap kali tibanyer hari Ulang Tahun Gerakhas or klu cik abg 'buah hati belahan jiwa' ku itu buka radio Best104.fm di waktu dinihari......so,aku makan la 4 kpg roti n segelas susu anlene...nak makan nasi dah malam sgt...lauk pauk yg aku masak td pun dah sumbat dlm fridge..mcm sedih jer tgk lauk tu...so,biar la dia dok diam2 kat situ....
bila perut dah kenyang...sementara nak tunggu roti tu hadam aku kemas2 album lama....mak oiii..habuk dah rupa cam tepung gomak...iskh...teruknyer...asyik m'baking jer perabot umah habis di selaputi 'salji' huhuhu....on d spot mood rajin pun datang...semua majalah..album..segala harta benda dlm almari tu aku humban dlm bakul....
spray sana sini...polish bagi kilat...esok lusa klu cik abg tu balik kurang2nyer dia tgk ada gak p'ubahan yg bini dia ni buat...x der la dia kata aku asyik m'layan fb jer....hik...
bila nak susun semula brg2 tu...aku sempat la belek2 album lama.....haiiiii....nostalgia tu....
gambar masa sekolah rendah ada 2-3 keping jer yg tinggal...itu pun gambar masa aku dah pindah ke Felda Tenggaroh 5...gambar dgn cikgu samsiah (kat mana ntah dia skrg...) masa sek kat Kg.Baru dulu lansung x der kenangan...rugi2...
gmbr kat Sek Men Tunku Mahmood Iskandar pun xder la byk sgt....tp ok la juga....blh tgk camana muka2 kawan2 aku zaman dia org muda belia...zaman uda n dara...hik....
yg paling banyak masa kat ITM Segamat la....masa tu mmg pantang ada masa....gmbo sesajer...biasa la budak2 baru nak pecah akal...hehehe...org selalu ckp zaman remaja semuanyer indah belaka...semuanyer kita nak cuba.....
rindu nak jumpa kawan2 lama....member kamcing masa sekolah menengah dulu...memarangkap member study group..izan ( dah jadi cikgu ngajor KAFA kat Pt.Raja),cik yaya (uztazah kat masai...x tau sek apa),shikin ( x tau eikin keje kat mana...lost contact),amran (kontraktor berjaya kat kampung),jijan (technicion kat kilang FUJITSU kat Pt.Raja), hafiz (cikgu kat s'gor),maen (x tau kijer apa...tp dgr citer dok kat jb)
kat segamat...ramai sgt...tp yg paling ku rindui teman2 '6 jahanam' wahhhh...cam citer p.ramli..hik..aku sbnonyer dah lupa sapa yg bagi nama group ni....tp klu x silap dulu kita org ada buat certificate....ntah kat mana skrg...dah jadi abu kot.....huhuhu sori ea sahabat...aku x simpan..

lelord...cam aku la kan...surirumah...or nak sedap sikit fulltime housewife...x lama lg nak pi qatar kawan aku ni.....

ieja...dah jadi cikgu kat segamat.....tahniah2...

eda...keje apa ek...lupa la...kat perak skrg,ikut suami b'tugas kat sana...

suriani...kat AYAMAS klang..bersama anak2nyer yg meriah tu...hehehe...

a'ah (solehah)...dok umah cam aku gak...

last...aku ler...hehehehe...

Berdiri dari kiri: Norlela ( lelord) & suriani
Duduk dari kiri: Solehah,Rahiza (ieja),Ismaliana (aku la tuh....) & Herdawati (eda)

kepada kawan2 yg aku x sebut namayer kat sini...korang pun kawan2 aku jugak.....jgn m'rajuk plak iyerrrr......

cepatnyer masa berlalu.....

2 cerita dari hati:

Lelord said... Reply To This Comment

wakakakaka aku pn tatau mana sijil 6 jahanam. tapi mmg aku merindui zaman2 kite

Ismaliana Bt Sulaiman said... Reply To This Comment

tu la kan....aku teringin sgt nak jumpa korang semua....aku rasa klu nak buat pun mesti eda n sue yg payah nak sampai kan.....ye la eda jauh..sue pn sama.... ntah bila kan ketemu...:(