April 28, 2010

Sebak......

Ntah kenapa airmata ni x henti mengalir...aku bukan lah peminat fanatik ketika hayatnyer masih ada...tp pemergiannyer secara tiba2 m'beri kesan pula pd emosi..apatah lagi bila mengenangkan anak2 dan isteri yg di tinggalkan....melihat wajah sayu anak2nyer memanggil "ayah"...btl2 meruntun jiwa ini.....doaku semoga isterinyer tabah menghadapi dugaan dariNya...moga ada hikmah di sebalik segala dugaan & cabaran ini....

Bukan mudah menggalas tanggungjawab sebagai seorang 'ibu tunggal" yg sebelum ini hanya seorang surirumah sepenuh masa....

Sewaktu menulis N3 ini emosi aku masih rasa di awang2an....mmg beginilah hati seorang wanita & mama....sewaktu menonton rancangan 'jangan tidur lagi" di TV3 tadi...aku terfikir..sanggupkah isteri arwah melihat rancangan ini....bagaimana reaksi anak2nyer bila melihat ayahnyer? Tabahlah duhai hati.......

Sesungguhnya ajal maut adalah ditangan Tuhan....kita sebagai hambaNya hanya mampu m'rancang tp Dia yg menentukan...semoga rohnyer t'golong di kalangan org2 yg beriman... Aminnnn.......

(al-fatihah...semoga ronhyer di cucuri rahmat....amin)


11 cerita dari hati:

~aSFaLiZa~ said... Reply To This Comment

emosi kita sama malam ni

Wife Mr.Em ~ Ibu Mr.Aqil said... Reply To This Comment

ina & emak ina sampai sama2 tresak.. trutama waktu anak dia ckp 'nak ikut.. nk ikut ayahh...'

Lelord said... Reply To This Comment

btul2....menitik air mata aku is....

Ismaliana Bt Sulaiman said... Reply To This Comment

asfa... sedih btl...smpi skrg masih t'bygkan anak2nyer...

ibu aqil/ina...btl2 x tahan tgk situasi tu...

lelord...sedih sgt2....

Zaidah said... Reply To This Comment

zai tengok jugak rancangan tu...touching...memang sedih...ibarat kita yang berada kat tempat isteri n anak2 dia..tak bleh nak bayangkan...

JaJa'Z said... Reply To This Comment

jaja tak tgk pun smalam...akak sedih ker? jaja nak nyanyi kat akak ni...." jangan menangis bertenang lahhhhhh..dalam dakapan ku kau terpejam lena....."

Ismaliana Bt Sulaiman said... Reply To This Comment

zai... sedihkan..dah byk kali tgk (kat melodi & galaksi) tp tiap kali tgk mesti menangis....

jaja.....heheheh...gigit hidung karang!!!! klu lah umah akak dgn tasha tu dekat...nak ajer akak pi umah dia...sedih la tgk anak2 dia...

.M.A.M.A.D.A.N.I.S.H. said... Reply To This Comment

slm knl..

emosi kita sama jer..saya pun bkn peminat fanatik achik tp ntah..mdh jer hati ni tersnth bila apa sj berkenaan arwah.. sian isteri & anak2 arwah..x sggp.....

Nur Hawa Mohd Zin said... Reply To This Comment

salam singgah..

saya mmg mint ahcik dan lagu2 dia..selalu karaoke lagu2 dia..tp pas pemergian arwah...saya tak nak nyanyi dah lagu dia...

Ismaliana Bt Sulaiman said... Reply To This Comment

mamadanish... salam..sama la kita,td baca kat berita harian tgk gambar anak arwah lansung x blh berengggang dgn baju ayahnyer...rasa sedih sgt....

hawa... wah..mesti suara sedap nie ...:)sya minat juga lagu2nyer....tp x penah nyanyi.. :)

Nur Hawa Mohd Zin said... Reply To This Comment

kak as : lagu dia mmg best...waktu dgr brita pasal arwah sgt terkejt..2 3 ari e pasal isteri arwah..aduhai lah...