April 12, 2010

lagi2 buang bayi.....Knp???????

pg td sempat blogwalking kat umah amy..tgk tajuk N3 dia jer dah rasa sedih...blm baca lg tu...aku mmg emosi sikit la klu baca citer2 mcm ni...ntah bila kesudahannyer...

apa korang rasa bila tgk gmbar ni....sedihhhhhh :(..klu ada sesapa yg nak baca lbh lanjut blh klik sini

knp org yg mudah nak dapat ni mudah pulak nak buang sesuka hati...mcm x der perasaan...tau x kat luar sana ramai yg m'nanti kehadiran "permata hati" ini...klu yer pun t'desak sgt jgn la di buang...letak lah kat tempat yg selamat...kasihani lah anak tu...dia org x minta di lahirkan kat dunia ni dgn status "anak luar nikah"... x terfikirkah anak ini yg akan m'nanggung aib sehingga ke akhir hayat akibat perbuatan durjana manusia2 yg x punyer akal ni....siapa yg akan di hina dan di keji???? anak ini...anak yg lahir dr sikap & perbuatan manusia yg jahil....dia lah yg akan memikul beban dr dosa yg x pernah dilakukan....
iskh....gerammmm sgt2!!...knp masih ada yg sanggup m'lakukan p'buatan keji ni? kdg2 aku t'fikir apa yg dia rasa s'waktu m'ninggalkan anak yg di kandung selama 9 bulan ni kat dalam tong sampah? semak? dalam lubang tandas?

aku adalah antara org2 yg sabar menanti kehadiran permata hati...4 tahun menunggu dgn penuh cabaran dan dugaan....x per la 1 hari nnti aku akan share pengalaman suka duka menanti hadirnyer cahayamata.....

kepada adik2ku...jagalah tingkah laku...'terlajak perahu blh di undurkan...terlajak perbuatan...." fikirkanlah.....

******masih emosi lg ni....sedih....***********

6 cerita dari hati:

Siti Ruhayu Ab Rahman said... Reply To This Comment

salam..


kak, bab buang bayi nie dh macam trend terkini, apa salahnya pi hantar ke umah kebajikan,..tak lah bb nie sampai meninggal dunia

ops...kak, anda di tag...(pi blog ayu yer)

JaJa'Z said... Reply To This Comment

jaja memang hangin la dengan orang2 yg buang bayi ni..jaja yg dah 3 thn kawen ni pun dok struggle lagi nak dpt..diaorang yg dapat sesenang je buang..jahil sungguh manusia zaman skang..

Lelord said... Reply To This Comment

kalau x mo bb letak je la dpn umah org...ni pegi buang sepah2 kalau budak tu idup lagi xpe gak..ni skang mcm2 hal sumbat sana-sini jek

zAnNa@mAMaBaTriCE said... Reply To This Comment

betul kak...
if tak nak anak yang tak berdosa tu..bg lah pada yang memerlukan...ramai yang teringin ada anak tapi tak di anugerah kurniaan terhebat tu...bg pada mereka...hanya mereka yang tahu saja faham apa ertinya kehadiran seorang ANAK dalam kehidupan..

yang senang nak dapat...senang nak buat...yang menanti bertahun2 nie....hanya usaha dan doa di panjatkan pada yang maha Esa....bagi lah pada yang memerlukan.....bayi tu pun ada hak untuk hidup di bumi Allah nie...di beri kasih sayang...di beri perhatian...di beri pelajaran...mungkin anak2 itu lah sebenarnya di takdirkan jadi pemimpin bangsa kita satu hari nanti.....

Ismaliana Bt Sulaiman said... Reply To This Comment

betul zana...1 hari nnti klu anak yg di buang tu berjaya...jgn t'hegeh2 pulak nak ngaku itu anak dia...tp sygnyer k'bykkan anak yg di buang tu dah x b'nyawa..:(

azila said... Reply To This Comment

salam...tulah, bila terbaca berita pasal ni, tba2 sy akan merasa sgt emo dan sedih..kenapalah ader manusia sekejam ini??