April 13, 2010

Jalan2 cari makan...

wah....mlm2 buat n3 makan plak...sori ea..yg s'bnr2nyer nak buat awal2 td..tp biasalah kan isteri n mama mithali...(ececehhhhhh...masuk lift tekan sendirik nih...) kene settlekan hal anak2 n suami t'syg dulu...otai blogger pun dah bg nasihat tau..."jgn asyik b'blog s'hgga menyebabkan rumahtangga menjadi kucar kacir"...x caya?? klu korang x caya klik cni ea.....klik2
sapa nak rumahtangga kucar kacir kan...iskhhhhh.. x mo..x mo....harapanku agar mahligai yg dibina bekekalan hingga ke hujung nyawa....wahhhhhh..ayat power tuh..dah mlm2 ni jiwang pulak...muahahaha...(sengih sorang2...)

haihhh..apa la ni...dah menyimpang dr tajuk n3 lak...aku benonyer sajer jer nak share apa yg aku dah masak utk my family arini....smlm aku p belanja barang2 dapur n basah kat Smart,Johor Bahru... sapa org jb mesti tau... ada org johor...? sapa org johorrrrrrr....angkat kening...!!!!! ekekeke...ala2 ziana zain tuh....

jalan2 kat pasor basah tu aku t'pandang ketam batu or ada org panggil ketam nipah....cam sedap jer sbb si penjual tu dok display ketam yg ada teloq tuh...(pandai dia nak mancing customer...;) smpi aku pung t'goda....)

aku tanyer "sekilo brp?"

tauke ketam "RM20"

aku ler "uiks..mahalnyer..."

tauke lg "klu mau murah beli yg dah mati la.."

haihhh...x mo lah aku..x fresh kan....aku pun pilih 4 ekor,3 betina..(sbb nak teloq tu...) sekor je jantan...jantan byk2 x elok kan..kan..kan....heheeeeeee (ader kene mengene kerrrr....??)
lepas timbang...

tauke ketam "RM 22...blh ka?"

aku lg ler "aih..tanyer blh ke x..klu sya kata x blh u nak bg lg murah ka...?"

tauke tu sengih jer...pastu dia jawab "xpa..x pa..sya tambah lg ini sepit yg sudah patah2...ini free..." (wahh...rezeki jgn di tolak....) sambil tu kat kedai tauke ni jg aku beli kerang 2kg..sajer beli sbb nak buat kuew tiau grg kerang....aritu pi umah cikmatgebu..tgk dia punyer kuew tiau tu..aduhhhhh...t'liur....dah alang2 pi pasar beli la semua apa yg di hajatkan..

jd..t'hari td selamat lah ketam batu tu aku masak lomak cili api...huihhhh...podeh...t'angkat telinga...nak tgk ker ketam batu yg aku masak tuh...tp aku xla display cantik2 cam cikmat tuh...ku display biasa2 jek.....nak tgk?? jap eaaa......








ini rupa ketam yg belum di masak........







yeaaahaaa...yg di dah ready utk di ngapppp....hehehehhhh







makan kene seimbangkan....so,kene la ada selingan dgn sayur2an...aku masak bendi grg jer...sonang kan.....








1 cerita dari hati:

Rose said... Reply To This Comment

lia....ni resepi ibubapa, resepi anak? kekadng kite ni ikut selere kite jer..anak2 bg lauk kicap jer...hehehe buatla resepi utk anak2 lak

aku classmate 5c 1995 stmi

http://rossyahmina.blogspot.com